Forfatter Emne: Opsætning af egen mailserver på synology ds211 og gratisdns  (Læst 3904 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Paw

• Junior
  • **
Hej

Jeg har følgende problem : Jeg vil gerne kører min egen mailserver på min synology ds211

Men jeg kan simpelthen ikke få det til at kører, jeg har læst hjemmehosting guiden og sat det op efter den på gratisdns, efter ounkt og prikke :-)  men det kører stadig ikke, så har jeg været på den store eftersøgning på nettet efter hjælp men er som sådan bare blevet mere forvirret..

? 1 Hvor skal man oprettet sin mail f.eks. paw@domain.dk ?

? 2 Behøver man at aktivere webmail for at bruge sin egen mailserver ?

? 3 Skal man købe mxhotel for at kører mailserver ?

Mvh Paw

Offline CrashOverride

• DNS god
Hej

Jeg har følgende problem : Jeg vil gerne kører min egen mailserver på min synology ds211

Men jeg kan simpelthen ikke få det til at kører, jeg har læst hjemmehosting guiden og sat det op efter den på gratisdns, efter ounkt og prikke :-)  men det kører stadig ikke, så har jeg været på den store eftersøgning på nettet efter hjælp men er som sådan bare blevet mere forvirret..

? 1 Hvor skal man oprettet sin mail f.eks. paw@domain.dk ?

? 2 Behøver man at aktivere webmail for at bruge sin egen mailserver ?

? 3 Skal man købe mxhotel for at kører mailserver ?

Mvh Paw

1) Hvis du vælger at det er din DS211 som håndterer mail så er det på den et eller andet sted

2) Næ, det bestemmer du selv

3) Nej, det skal man ikke, men der skal være mulighed for at forbinde på port 25 som standard til den pågældende server

Så kom med et domænenavn hvis vi skal kunne sige noget yderligere.
Har intet med GratisDNS at gøre andet end jeg er simpel bruger

Offline Paw

• Junior
  • **
Tak for det hurtige svar..

du skrive "men der skal være mulighed for at forbinde på port 25 som standard til den pågældende server"

hvordan sikre man at det sker ?

domænenavnet er pawwestmark.dk

mvh Paw

Offline CrashOverride

• DNS god
Tak for det hurtige svar..

du skrive "men der skal være mulighed for at forbinde på port 25 som standard til den pågældende server"

hvordan sikre man at det sker ?

domænenavnet er pawwestmark.dk

mvh Paw

At ligesom du har åbnet for Port 80 så skal Port 25 også være åben. Men jeg kan se at det er en YouSee forbindelse du har ? (Ligner det herfra)

Så skal du enten overveje at bruge MXBackup med Portforward så du åbner/lavet nat på port 26 og åbner den eller får YouSee til at fjerne blokeringen af Port 25

Offline Paw

• Junior
  • **
.
« Senest Redigeret: 22-01-2011 17:41:54 af Paw »

Offline Paw

• Junior
  • **
Så har yousee åbnet for port 25...

Offline Paw

• Junior
  • **
.
« Senest Redigeret: 22-01-2011 17:42:12 af Paw »

Offline Paw

• Junior
  • **
nu virker det... næsten  >:D

Nu kan jeg modtage men stadig ikke sende..

Hvad skal min smtp være i windows mail ? har prøvet smtp.mail.pawwestmark / smtp.mail.dk / smtp.pawwestmark de virker ikke, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe

Mvh Paw

Offline Paw

• Junior
  • **
jeg retter lige det sidste indlæg...

nu virker det næsten.. jeg kan sende og modtage mails på webmail, men i windows mail kan jeg ikke modtage og jeg har sendt til flere de modtager heller ikke ?? weird or what...

Mvh Paw

Offline CrashOverride

• DNS god
jeg retter lige det sidste indlæg...

nu virker det næsten.. jeg kan sende og modtage mails på webmail, men i windows mail kan jeg ikke modtage og jeg har sendt til flere de modtager heller ikke ?? weird or what...

Mvh Paw

Du skal enten bruge din egen SMTP server eller YouSee SMTP server

Offline Calzone

• Blackbriar Operative
  • Administrator
  • DNS god
  • Color for the colorblind!
    • Mine film...
Du skal enten bruge din egen SMTP server eller YouSee SMTP server
Og deres SMTP vil nok lige som alle andre af TDC's ikke ikke sende hvis afsender ikke er deres domain.
Greetings
Calzone AKA David Webb.

Offline Paw

• Junior
  • **
ok.. men er min egen smtp server : smtp.mail.pawwestmark.dk eller hvordan finder man ud af det ?

Mvh Paw

Offline CrashOverride

• DNS god
ok.. men er min egen smtp server : smtp.mail.pawwestmark.dk eller hvordan finder man ud af det ?

Mvh Paw

Anpå hvad du har kaldt den, men det kunne være det samme som du bruger i POP3/IMAP

Offline Paw

• Junior
  • **
Anpå hvad du har kaldt den, men det kunne være det samme som du bruger i POP3/IMAP

ikke forstået.. skulle jeg have oprettet den et sted ? du må virkelig undskylde men det er min første gang med det hersens mail halløjsa. og jeg synes ikke at jeg har skrevet noget med smtp her på gratisdns´  side og jeg kan ikke ændre noget på den side min webmail er på..

Mvh Paw

Offline Paw

• Junior
  • **
Så har jeg prøvet med TDC´s asmtp og de rigtige indstillinger, det virker ikke, så jeg må skulle bruge min egen smtp og hvordan finder jeg ud af hvad den er ?

Mvh Paw