Forfatter Emne: SMTP-server ønskes, tak!  (Læst 9218 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline theSar

• Junior wannabe
  • *
SMTP-server ønskes, tak!
« Dato: 08-07-2005 00:15:15 »
Hvorfor er det ikke muligt at bruge Mxhotel som smtp? Det er klart, at den ikke bare skal stå åben for gud og hver mand, men med login på, er der jo ingen spam-problemer.

Personligt logger jeg på fra 3-4 forskellige lokationer da jeg udelukkende bruger bærbar, og det er helt uholdbart at skulle skifte smtp-server hver gang. Er man i en lufthavn, cafe, etc, kan det tilmed være rimeligt besværligt at finde deres smtp server.

Og det er heller ikke holdbart med webmail - så kunne jeg lige så godr bruge gmail.

Som en sidebemærkning ville det være rart med ssl/tls.

Anyone?

Offline RSS

• Super user
Re: SMTP-server ønskes, tak!
« Svar #1 Dato: 08-07-2005 11:06:33 »
Citat fra: theSar
Hvorfor er det ikke muligt at bruge Mxhotel som smtp? Det er klart, at den ikke bare skal stå åben for gud og hver mand, men med login på, er der jo ingen spam-problemer.

Personligt logger jeg på fra 3-4 forskellige lokationer da jeg udelukkende bruger bærbar, og det er helt uholdbart at skulle skifte smtp-server hver gang. Er man i en lufthavn, cafe, etc, kan det tilmed være rimeligt besværligt at finde deres smtp server.

Og det er heller ikke holdbart med webmail - så kunne jeg lige så godr bruge gmail.

Anyone?

Jeg har brugt MXhotel som SMTP-server før, og jeg mener det stadig er muligt, jeg tester det lige og kommer tilbage med svar.

Du har ret, jeg kan heller ikke bruge MXhotel som SMTP-server.

Årsagen er pga. sikkerheden.
Best regards

Kurt Lykke Jensen

Offline czar

• Administrator
  • DNS god
« Svar #2 Dato: 08-07-2005 11:42:01 »

Anyone?

tror vi laver en eller anden "for alle mxhotel kunder" smtp ting .. fætter.. noget..

vi ser på det, jeg forstår din frustration
regards, Peter Larsen - Commander-in-chief - www.GratisDNS.dk

Offline Mr. Electronic

• Junior wannabe
  • *
SMTP-server ønskes, tak!
« Svar #3 Dato: 18-07-2005 19:27:33 »
Hej

Hvis du anvender Windows kan du eventuelt prøve postcast free smtp server. Har selv brugt den på min bærbar og er meget tilfreds med den.

www.postcastserver.com

Mvh.
Rune Christensen

Offline tobias

• 12 o'clock flasher
  • *
SMTP-server ønskes, tak!
« Svar #4 Dato: 19-07-2005 10:17:12 »
Citat fra: Mr. Electronic
Hej
Hvis du anvender Windows kan du eventuelt prøve postcast free smtp server. Har selv brugt den på min bærbar og er meget tilfreds med den.
www.postcastserver.com

Det kræver vel at port 25 er åben (udgående)? Mange ISP'er har lukket for udgående traffik på port 25 for at forhindre spam.

Offline Mr. Electronic

• Junior wannabe
  • *
SMTP-server ønskes, tak!
« Svar #5 Dato: 19-07-2005 12:47:02 »
Citat fra: tobias

Det kræver vel at port 25 er åben (udgående)? Mange ISP'er har lukket for udgående traffik på port 25 for at forhindre spam.

Ikke ifølge www.postcastserver.com

Solution for Port 25 Blocking and DNS Lookups
When the message is sent through the proxy server, your dynamic IP address is not embedded in the message headers and detected by the remote mail server. The default port for socks proxy is 1080. The program will be able to send messages directly from your computer, even if the port 25 is blocked by your ISP. This feature also enables the program to send messages to those servers that block connections from dynamic IP addresses.

Offline tobias

• 12 o'clock flasher
  • *
SMTP-server ønskes, tak!
« Svar #6 Dato: 19-07-2005 13:45:56 »
Er det denne her du kigger på?
http://www.postcastserver.com/help/compare_free_and_professional_edition.aspx?a=sb#SMTPGateways
Kræver det ikke at man har adgang til en socks proxy og køber en professional edition?

http://www.postcastserver.com/help/Port_25_Blocking.aspx
Står der
"If your ISP blocks remote connections to port 25, you cannot send any messages. PostCast Server will not be able to connect to the remote servers."

Selv hvis der ikke er lukket for port 25 risikerer du at dit ipnummer er blacklisted hos modtageren.

Offline Mr. Electronic

• Junior wannabe
  • *
SMTP-server ønskes, tak!
« Svar #7 Dato: 19-07-2005 23:28:15 »
Citat fra: tobias
Er det denne her du kigger på?
http://www.postcastserver.com/help/compare_free_and_professional_edition.aspx?a=sb#SMTPGateways
Kræver det ikke at man har adgang til en socks proxy og køber en professional edition?

http://www.postcastserver.com/help/Port_25_Blocking.aspx
Står der
"If your ISP blocks remote connections to port 25, you cannot send any messages. PostCast Server will not be able to connect to the remote servers."

Selv hvis der ikke er lukket for port 25 risikerer du at dit ipnummer er blacklisted hos modtageren.

Jeg har anvendt den gratis udgave af postcast smtp server på min bærbare computer når jeg har siddet på DTU og via TDC bredbånd uden problemer. Det nemmeste er at prøve programmet og se om det virker.

Offline Boegh

• Senior
  • **
« Svar #8 Dato: 02-08-2005 11:41:02 »
Citat fra: czar

Anyone?

tror vi laver en eller anden "for alle mxhotel kunder" smtp ting .. fætter.. noget..

Jeg forstår den også!
Hvordan går det fremaf? :)

Offline theSar

• Junior wannabe
  • *
« Svar #9 Dato: 02-08-2005 14:46:38 »
Ja, er der en ny status på sagen? ;-)

Nævnte foreslag er sikkert "udemærkede", men jeg ville bare gerne have at tingene virket "som de burde virke", uden nogle uldne hacks og skumle fiksfakserier.

Offline JoneX

• Senior wannabe
  • **
    • http://r-i-p.dk/
« Svar #10 Dato: 06-08-2005 10:33:57 »

SSL på mail01.mxhotel.dk virker fint for mig.
Det eneste fustrerende er at SSL sertifikatet er udstedt til 'localhost' frem for 'mail01.mxhotel.dk', hvilket får mit mailprogram til at komme med en lille sikkerheds advarsel. Dog ved jeg jo at denne advarsel er uskadelig og kan derfor se igennem fingre med den.

Offline JoneX

• Senior wannabe
  • **
SMTP-server ønskes, tak!
« Svar #11 Dato: 06-08-2005 10:35:24 »
Måske skulle jeg - som den flinke mand jeg er - spørge indtil hvad du gør/ikke gør for at få SSL forbindelse til 'mail01.mxhotel.dk'?

Offline K0ngehuset

• Junior wannabe
  • *
SMTP-server ønskes, tak!
« Svar #12 Dato: 13-08-2005 13:05:30 »
Du kan eventuelt bruge:
mail.smtp.dk

Den er vist åben for alle. har brugt den før fra mange forskellige udbydere. blandt andet fra min mobiltelefon

Offline JoneX

• Senior wannabe
  • **
SMTP-server ønskes, tak!
« Svar #13 Dato: 13-08-2005 15:59:21 »
Citat fra: K0ngehuset
Du kan eventuelt bruge:
mail.smtp.dk

Den er vist åben for alle. har brugt den før fra mange forskellige udbydere. blandt andet fra min mobiltelefon

Er den ikke dedikeret til TDC kunder?
Din mobil telefon køre efter høj sandsynelighed også over TDCs net, hvorfor du selvfølgelig har ret til at bruge denne SMTP server.

Offline kkrog

• Junior
  • **
« Svar #14 Dato: 17-11-2005 15:41:43 »

Hvad er status på denne sag?
SMTP og SSL

Offline czar

• Administrator
  • DNS god
« Svar #15 Dato: 18-11-2005 12:00:29 »

Hvad er status på denne sag?
SMTP og SSL

ssl har virket fra dag 1, vi bruger nu et officielt certifikat (gjorde vi ikke på spørgers tidspunkt

smtp serveren er en "feature request" og er ikke egentlig nødvendig (for nogen, jo, for de fleste, nej)

Offline kkrog

• Junior
  • **
« Svar #16 Dato: 18-11-2005 12:36:20 »
smtp serveren er en "feature request" og er ikke egentlig nødvendig (for nogen, jo, for de fleste, nej)

Vil det sige at smtp serveren er noget i overvejer, men endnu ikke har sat op, og endnu ikke har dato på hvornår vil komme?

Offline czar

• Administrator
  • DNS god
« Svar #17 Dato: 18-11-2005 18:21:29 »

Vil det sige at smtp serveren er noget i overvejer, men endnu ikke har sat op, og endnu ikke har dato på hvornår vil komme?

det overvejes hvordan det implementeres bedst, ja

Offline czar

• Administrator
  • DNS god
« Svar #18 Dato: 12-12-2005 04:00:41 »

det overvejes hvordan det implementeres bedst, ja

der findes nu en auth smtp på mail01.mxhotel.dk ... port 26!

dette er en test.. vil senere, hvis succes blive flyttet til port 25..

Offline kkrog

• Junior
  • **
« Svar #19 Dato: 12-12-2005 10:21:20 »

Jeg har før haft problemer med at der på nogle netværk af "sikkerheds hensyn" er lukket for trafik på port 25... Ville det være en idé evt at bruge en anden port?

MVH
Klaus

Offline czar

• Administrator
  • DNS god
« Svar #20 Dato: 12-12-2005 10:30:34 »

Jeg har før haft problemer med at der på nogle netværk af "sikkerheds hensyn" er lukket for trafik på port 25... Ville det være en idé evt at bruge en anden port?

MVH
Klaus

man kunne godt se at feks port 25 og 26 og 2525 var ens..

Offline theSar

• Junior wannabe
  • *
« Svar #21 Dato: 04-01-2006 19:13:21 »

Super! Jeg er en happy camper nu! (Hvis nu bare dagens problem med at modtage blev fixet ville jeg nærmest være i nirvana)

Peter

Henrik

• Gæst
Sv: SMTP-server ønskes, tak!
« Svar #22 Dato: 12-08-2006 14:39:30 »
Noget om hvornår man er færdig med at teste på port 26??
Eller er der truffet beslutning om at den bliver liggende på denne port?

Offline danny

• Get a life?
  • 98% retarded
    • http://www.windowsupdate.dk
« Svar #23 Dato: 12-08-2006 14:42:44 »
Noget om hvornår man er færdig med at teste på port 26??
Eller er der truffet beslutning om at den bliver liggende på denne port?
Tjah den svarer i hvert fald fint på port 26
"220 mail01.mxhotel.dk ESMTP Postfix"

Henrik

• Gæst
« Svar #24 Dato: 12-08-2006 14:44:50 »
Den virker fint på port 26.

Det er er mest fordi jeg ikke er meget for at køre på et testmiljø